• 1901 - OMEGNA, WŁOCHY: POCZĄTEK

    Historia rodziny Lagostina sięga trzech wieków wstecz. Carlo i jego syn Emilio założyli firmę Lagostina w Omegnie w 1901 roku.

    Lagostina stała się największym producentem zastawy we Włoszech a także zaspokajała w całości zapotrzebowanie na zastawę kuchenną w kraju.

  • 1932-1956 – STAL NIERDWNA: INTUICJA I STYL

    Massimo Lagostina (bratanek Emilia) dołączył do firmy w 1929 roku. Jako pierwszy zauważył potencjał drzemiący w stali nierdzewnej. Po wielu próbach pierwsza patelnia ze stali nierdzewnej wychodzi z fabryki w 1933 roku. Użycie nowego materiału umożliwiło Lagostina wyrażanie emocji, przedstawianie kultury za pomocą eleganckich produktów o wysokiej jakości.

    W 1934 roku Lagostina wprowadziła linię Casa Mira. Wzornictwo tej linii okazało się tak wielkim sukcesem iż nadal znajduje się na wystawie w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Yorku.

  • 1956-1971 – SUKCES STALI NIERZDEWNEJ

    Lagostina postanowiła skupić się na stali nierdzewnej i dokonała w tej dziedzinie wielu innowacji. W 1955 r. odniosła wielki sukces, wprowadzając na rynek dno Thermoplan, które lepiej rozprowadzało ciepło oraz “podwójne” uchwyty (wzmocniona stal nierdzewna pokryta dwoma kawałkami bakelitu), posiadające doskonałe właściwości izolacyjne jak i walory estetyczne. W latach 50-ych Lagistina po raz pierwszy sprzedała swoje produkty za granicą – w Europie Środkowej, Wenezueli i Japonii. W 1956 fabryka zaczęła produkować wyłącznie produkty ze stali nierdzewnej.

     Firma wykazała się oryginalnością, wprowadzając na rynek szybkowar ze stali nierdzewnej 18/10. Zakład zatrudniał wtedy 360 pracowników. Rozbudowano sieć eksportową. Znak handlowy “Lagostina” był już uznawany w 80 krajach. W 1969 r. pojawiły się we Włoszech pierwsze reklamy ze słynnym Omino (“ludzikiem Lagostina”), wykorzystywanym do dziś. Massimo, pionier stali nierdzewnej zmarł w 1971 r. Odcisnął swoje piętno na rodzinnej firmie – jego motywacja i pasja, z którą tworzył naczynia ze stali nierdzewnej, do dziś są podstawowym celem Lagostina.

  • 1971-2004 – CORAZ BARDZIEJ RÓŻNORODNY ASORTYMENT
    W latach 60-ych Lagostina zaczęła tworzyć nowe linie produktów, aby zaspokoić coraz większy popyt. Doprowadziło to na przykład do stworzenia modelu Pastaiola, którego sukces zapewnił mu trwałe miejsce w języku włoskim. Wtedy również zaczęto produkować różnokolorowe uchwyty.
    W 1985 r. pojawiły się na rynku kuchenki indukcyjne, więc Lagostina stworzyła pierwszy przystosowany do nich model naczyń. Innowacje i elegancja to myśl przewodnia firmy, a najnowocześniejsze techniki produkcyjne umożliwiają wytwarzanie produktów o najwyższej jakości i wyjątkowej elegancji.
    W 1989 r. stworzono linię Accademia – najbardziej prestiżową linię produktów tej marki. Dziesięć lat później produkty Accademia z pięciowarstwową konstrukcją (five –ply) stały się wizytówką firmy. Połączenie aluminium i stali nierdzewnej zastosowane w całym naczyniu było olbrzymią innowacją. Lagoseal, gruby dysk ze stali nierdzewnej zawierającej aluminium, to kolejna, niedawno dokonana, innowacja stosowana w naczyniach Pandora i Salvaspazio. Dzięki swej pomysłowości i licznym innowacjom Lagostina jest liderem produkcji naczyń ze stali nierdzewnej.

  • 2005: LAGOSTINA DZIŚ

    Wielkość produkcji - 5 mln sztuk rocznie – wymusza perfekcyjne opanowanie wszystkich jej faz.

    Dzięki wieloletniej pracy nad stalą nierdzewną Lagostina szczegółowo przeanalizowała każdy etap produkcji, aby zapewnić jak najlepszą jakość swoich produktów. Sukces firmy zawsze był związany z tworzeniem produktów kluczowych, czyli naczyń ze stali nierdzewnej (garnki, rondle, patelnie, szybkowary) oraz z technologią pięciowarstwową. Emilio i Massimo rozumieli to doskonale od samego początku.

    Badania i rozwój wciąż odgrywają w firmie istotną rolę. To rodzinne przedsiębiorstwo jest liderem sektora produktów ze stali nierdzewnej dzięki swojej wiedzy, swojej marce i swojej historii. Lagostina wciąż kieruje się zasadami odziedziczonymi po swych założycielach: jakość poprzez innowacje, technologie, pomysłowość i elegancję. Firma zawsze będzie przekazywać te zasady i rodzinne wartości swoim klientom, których jak mamy nadzieję będzie coraz więcej.


ODKRYJ
KSIĄŻKĘ PASTA >>>